Články

Quadtrophy Lučivná 2012

pretek8_20120211_1565760709.jpg
Přinášíme slíbený článek o extrémních závodech v Lučivné, které se konali dne 4.2.2012

Přiložené soubory

     Mime-pdf Kopie - Quadtrophy 2012.pdf

Z historie sněžných skútrů BRP

1937 -  J. A. Bombardier získává svůj první patent na vývoj „pásového vozidla pro cestování na sněhu“, později nazvaného B7 snowmobile.  J. A. Bombardier otevírá LAuto Neige Bombardier Limitée, „společnost na výrobu pásových vozidel pro cestování na sněhu“, ve Valcourtu.

 

 

1950 - Výroba sněžného vozidla Muskeg.

 

1959 - Zahájena výroba sněžných skútrů SKI-DOO. Bombardier je na prvním místě v sériové produkci sněžných skútrů.

 

1962-63 - Sněžné skútry SKI-DOO podstupují změny: nová sklolaminátová karosérie, motory Kohler a JLO jsou nahrazeny rakouským motorem ROTAX.


 

 

 

 

1971 - Na trh jsou uvedeny nové modely SKI-DOO: Elan, Skandic, Valmont a Blizzard. 

 

1973 - 29. srpna je vyroben milióntý sněžný skútr SKI-DOO.

 

1974 - Opětovně byla vylepšena technologie, bezpečnost, vzhled a komfort sněžných skútrů SKI-DOO. 

 

1988 -  Bombardier je oficiálním dodavatelem vozidel na úpravu sněhu a sněžných skútrů pro OH v Calgary. Bombardier uzavírá přímou spolupráci s finskou   společností a získává tak výrobní zařízení na sněžné skútry v Evropě. Nordtrac OY, výrobce sněžných skútrů ve finském Rovaniemi, vyrábí sněžná vozidla Lynx navržená zvlášť pro evropský trh. (Dnes je tato společnost Bombardier-Nordtrac OY plně ve vlastnictví BRP). 

 

1993 - 14. září 1993 je ve Valcourtu vyroben dvoumilióntý sněžný skútr SKI-DOO.
       Bombardier vytváří novou modelovou řadu sněžných skútrů určených především pro vysokohorské podmínky a jízdu v hlubokém prachovém sněhu nazvanou Summit. 

 

2000 - Sněžný skútr Summit 700 Highmark vyhrává cenu Mountain Muscle Sled of Year (sněžný skútr roku) časopisu Snowest Magazine.

 

2002 - Bombardier přichází s prvním čtyřtaktním motorem u turistického modelu Grand Touring V-1000.

 

2003 - Čtyřtaktní motor i u pracovního skútru Lynx 59 Yeti V-1000 .

 

2004 - První třísedadlový skútr z produkce BRP - model GTX 800. 
  Nebývalá síla a elegance, to jsou hlavní parametry novinky pro zimní sezónu 2004/2005, závodního sněžného skútru Mach Z Adrenaline s obsahem 995 ccm. 

2006 - BRP je opětovně oficiálním dodavatelem sněžných skútrů na olympijských hrách, tentokrát v italském Turíně. 
  Silné čtyřtaktní pracovní skútry Lynx Yeti V-1300 a V-800.

 

2007 - Žhavá novinka ze stáje Lynx: čtyřtaktní Yeti PRO V-800 s pásem o šířce 600 mm.

 

2008 - Skandinávský Lynx přináší nový lehký pracovní skútr Yeti 550. 

 

 

 

 

 

 

 

 

Z historie čtyřkolek Bombardier / Can-Am

Společnost BRP na trhu se čtyřkolkami debutovala roku 1997 a již o dva roky později byl model Traxter časopisem ATV Magazine označen „čtyřkolkou roku“. Téhož roku byl představen druhý model čtyřkolky – DS 650, určené zkušeným sportovním nadšencům, kteří na ní začali záhy vyhrávat závody, včetně Dakar Rally. V roce 2003 se stala firma BRP prvním a jediným výrobcem dvousedadlových čtyřkolek. Outlander 800, který byl na trh uveden v roce 2005, se stal vlajkovou lodí nové generace čtyřkolek, ztělesňujících sílu, výkon a opravdu fantastický pocit z jízdy.

  Dnes se společnost BRP ocitá na dalším mezníku svého vývoje: oživením značky Can-Am se snaží dostát závazku co nejlépe vyhovět všem čtyřkolkovým nadšencům. Bezkonkurenční čtyřkolky Can-Am, které zaznamenaly první úspěchy již v polovině 70. let, nyní znovu vyrážejí dobýt svět. Každý z modelů září vynalézavostí a důvtipem, ať už je určen k práci, nebo pro zábavu. Can-Am následuje vizi svého zakladatele: „Uspět může jen ten, kdo se vydá vlastní cestou“.

Povinná výbava motocyklu / čtyřkolky

Povinná výbava motocyklu

Od 1.Ledna 2011 se změnily pravidla povinné výbavy jak u automobilů tak u motocyklů (čtyřkolek).Ale POZOR - legislativa okolních států je v této dosti rozdílná, tak pokud se vydáváte kamkoliv za hranice, měli byste si zjistit co je kde požadováno.

Žárovky - nepovinné

Počínaje 15. zářím 2009 nemusí být již motocykly vybaveny náhradní žárovkou ani nářadím potřebným k jejich výměně.

Pojistky - povinné

Motocykly stále musí být vybaveny alespoň jednou náhradní pojistkou. 

Pozn.: Většina motorek má alespoň jednu náhradní pojistku zasazenou v pojistkovém pouzdře vedle zapojených pojistek. Pokud si tímto nejste jisti, určitě se vyplatí investovat pár korun a hodit si pod sedlo sáček alespoň s pěti náhradními pojistkami, pomocí kterých můžete na cestách odhalit závadnu

Reflexní vesty - povinné

Od 1. ledna 2011 budou všechna motorová vozidla registrovaná v ČR povinně vybavena jednou reflexní vestou nebo jiným oděvním doplňkem s označením z retroreflexního materiálu.

Pozn.: Toto jistě ucení ostatní řidiči, i kdyžhlavně u motocyklů, kdy večer řidič nepojízdné motorky stojí na krajnici a v jeho tmavém oblečení si ho všimnete až na poslední chvíli

Autolékárničky - povinné

Samozdřejmě nemusíte vozit tu velkou krabici co pooužíváte v autě, ale stačí menší "motolékárnička" která se liší i obsahem.


Lékárnička pro motorová vozidla kategorie L (motolékárnička) by měla obsahovat:

VYHLÁŠKA
ze dne 25. června2010,
kterou se mění vyhláška Ministerstva dopravy a spojů č. 341/2002 Sb.,
o schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel
na pozemních komunikacích, vezněnípozdějšíchpředpisů

...

Čl.II

Přechodné ustanovení


Do 30. září 2011 mohou být motorová vozidla
kategorie L vybavena lékárničkou podle vyhlášky
č. 341/2002 Sb., ve znění účinném do 14. září 2009 nebo
ve znění účinném od 14. září 2009 do dne nabytí účin-
nosti této vyhlášky.

 

Obsah motolékárničky

  • Obvaz hotový s l polštářkem (šíře nejméně 8 cm, savost nejméně 800g/cm2 )
  • Obvaz hotový s 2 polštářky (šíře nejméně 8 cm, savost nejméně 800g/cm2 )
  • Šátek trojcípý (z netkaného) textilu (délka stran nejméně 960 x 1360 x 960 mm)
  • 3 x Náplast s polštářkem (velikost 8 cm x 4 cm, minimální lepivost 2,5 N/cm)
  • Obinadlo škrtící pryžové (60 x 1250 mm)
  • Maska resuscitační s výdechovou chlopní a filtrem schválená jako zdravotnický prostředek
  • Rukavice pryžové (latexové) chirurgické v obalu
  • Leták o postupu při zvládání dopravní nehody

Modely Can-Am 2011

BRP představuje změny modelů a nové technologie pro rok 2011,

„Vzduchový" podvozek (ASC) - OutlanderTM 800R MAX EFI LTD je vybaven zbrusu novým systémem zavěšení, který je ovládán vzduchem. Kompresor, který aktivuje nastavitelný šestipolohový systém ASC lze použít také k dofouknutí pneumatik. 

Duální posilovač řízení (DPS) - Dalším debutem Can-Am je pokrokový posilovač řízení se senzorem rychlosti a duálním režimem na vybraných modelech Outlander a Renegade. Spolu s DPS jsou tyto modely vybaveny i novátorským předním diferenciálem Visco-Lok QE s rychlejším zapojením. 

Litá hliníková kola Outlander - Všechny modely Outlander, s výjimkou Outlander 400 st., se pyšní zbrusu novým obutím v podobě prémiových litých hliníkových kol.   

Renegade 800R X xc - Nový balíček Renegade vyjde vstříc potřebám sebenáročnějšího jezdce. Může se totiž pochlubit výbavou, jaká tu ještě nebyla: závodní disky Beadlock, posilovač řízení se senzorem rychlosti a duálním režimem a vpředu uložená stabilizační tyč pro rychlejší průjezdy zatáčkami bez náznaku převrácení. 

Balíček XT-P - Zahrnuje veškerou výbavu, na kterou jste zvyklí ze starého dobrého XT, a přináší ještě něco navíc! S duálním posilovačem řízení v kombinaci s barevnými plasty a exkluzivními litými hliníkovými koly je nový Outlander XT-P ještě oslnivější než kdykoli předtím.

Outlander 800R X xc - Práce nebo sport ? Nový Outlander 800R X xc umí oboje. Žhavá novinka modelové řady Can-Am 2011 v sobě spojuje skvělé jízdní vlastnosti Renegadu s užitkovou hodnotou Outlanderu. Chcete jet na dlouhý výlet a ještě si u toho si pořádně zařádit? S tímto modelem žádný problém. Do brašen na nosičích se Vám pohodlně vejde kompletní výbava na kempování v přírodě. Cestou třeba stihnete i pořádný cross, nebo si rovnou střihnete nějaký ten závod. K razantnější jízdě přispějí i kola s beadlocky a pneumatikami ITP Holeshot, Progresivní posilovač řízení s volitelným řežimem intenzity, přední stabilizační tyč, zadní zavěšení TTI. Brzdové kotouče, které se od diferenciálu přesunuly do kol, jistí Vaše bezpečí. Plasty z Outlanderu spolehlivě zachytí bláto i odskakující kamínky. Podvozek Vám ochrání hned tři hliníkové kryty podvozku v základní výbavě. Pokud se rozhodnete přespat mimo domov, nemusíte se o svou čtyřkolku bát, zabudovaný systém D.E.S.S. bude vzhůru a čtyřkolku ochrání.